اخبار بازی

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

تاریخ انتشار Battlefield 2042

محسن شجاعی

ساعاتی قبل شرکت الکترونیک آرتز به صورت رسمی خبر تاخیر در تاریخ انتشار Battlefield 2042 و شایعاتی که پیشتر به آن اشاره کرده بودند را تایید کرد. این بازی با تاخیری حدودا یک ماهه در بیست و نهم آبان ماه (۱۹ام نوامبر) منتشر می‌شود.

پس از شیوع ویروس کووید-۱۹ به صورت جهانی روند تاخیرها و حتی بعضا لغو شدن مراحل ساخت بازی‌ها در شرکت‌ها قوت گرفت و اکنون بیش از یک سال است که اکثر بازی‎‌ها با تاخیر مواجه می‌شوند و زمان انتشار هیچ عنوانی را نمی‌توان قطعی دانست. طی چند هفته اخیر و درست زمانی که به نظر می‌رسید شرایط جهانی در حال پایدار شدن است، بازی‌های محبوب و مورد انتظار زیادی بار دیگر دچار تاخیر شدند. Dying Light 2،Total War: Warhammer 3 و Horizon Forbidden West سه نمونه از این بازی هستند. شایعات خبر از تاخیر در محصول جدید DICE، بتلفیلد ۲۰۴۲ نیز می‌دادند و ساعاتی قبل این خبر رسمی شد.

الکترونیک آرتز و دایس با انتشار یک توئیت خبر تاخیر در تاریخ انتشار Battlefield 2042 را به صورت رسمی اعلام کردند. البته خبر خوب برای طرفداران این است که این تاخیر چندان طولانی نیست و زمان عرضه بازی از ۲۲ام اکتبر به ۱۹ام نوامبر (۲۹ام آبان ماه) موکول شد. همانطور که انتظار می‌رفت ویروس کرونا روی روند ساخت بتلفیلد ۲۰۴۲ نیز موثر بوده و سازندگان را با چالش‌ها و سختی‌های مختلفی مواجه کرده و با توجه به اندازه این بازی و تنوع محتوایی آن، به زمان بیشتری برای ویرایش نهایی و رفع ایرادات جزئی نیاز است.

بتلفیلد ۲۰۴۲ برای پلتفرم‌های PS5 ،PS4 ،Xbox Series X/S ،Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

منبع:دنیای بازی

بازی Grand Theft Auto 5

آشنا علی‌پور

در این تریلر ویژوال‌های به‌روز با کیفیت بالاتری از بازی به نمایش گذاشته شد؛ همچنین از تعویق اکران بازی تا مارس ۲۰۲۲ (۱۰ اسفند) خبر داده شد.

خبرهای آمده از رویداد پلی‌ استیشن PlayStation Showcase 2021 حسابی سرو صدا کرده‌اند. در این میان از تریلر جدید بازی GTA 5  هم اخبار جدیدی به دستمان رسیده است.

تریلر جدیدی برای بازی GTA 5 در next-gen منتشر شده است. ویدیو نشان از ویژوال‌ها و جلوه‌های بصری جدید بازی می‌دهد؛ در داستان بازی نیز تغییراتی اعمال شده و در انتها در تریلر خبر به تعویق افتادن تاریخ اکران بازی اعلام می‌شود.

رویداد PlayStation Showcase سونی که بسیاری منتظرش بودند آغاز شده است. در هرلحظه این رویداد از اخبار، اعلانات و تریلرهای هیجان‌انگیز بیشتری رونمایی می‌شود. بازی سرقت بزرگ اتومبیل یا Grand Theft Auto 5، شاهکار بی‌نظیر کمپانی راک استار (Rockstar) است؛ درمورد این بازی هم در رویداد مذکور خبرهای جدیدی منتشر شده است.

تغیرات نسخه جدید بازی Grand Theft Auto 5

در نسخه جدید از بازی Grand Theft Auto 5 که بر روی PS5/Xbox سری X اجرا می‌شود، تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود. با توجه به تریلر جدید بازی، این نسخه از بازی حرکات روان‌تر برای کاراکترها، داستان بازی فعال‌تر و کیفیت تصویری بهتری خواهد داشت. در مقایسه با GTA 5 اجراشده روی PS4 و Xbox One، کیفیت این تریلر بهتر بود. البته باید اشاره کرد که درنهایت هنوز هم‌ بازی آن چیز بی‌نظیری نیست که طرفداران انتظارش را داشته‌اند.

در این میان مهم‌ترین نکته بیان شده در تریلر جدید بازی، خبر تعویق تاریخ اکران GTA 5 است. تاریخ اکران بازی از ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ (۲۰ آبان) به مارس سال ۲۰۲۲ (۱۰ اسفند) تغییر کرده است. هنوز هیچ‌یک از کمپانی‌های راک استار و تیک‌تو (Take-Two) در مورد این خبر بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند. به طور قطع به‌زودی اطلاعات بیشتری از سوی کمپانی‌ها به دستمان می‌رسد.

منبع: دنیای بازی

مشخص شدن تاریخ برگزاری بتا بازی Battlefield 2042

مهتاب جهاندار

به تازگی خرده فروشی ایتالیایی Media World فاش کرد که بتا بازی Battlefield 2042 از ۶ تا ۱۱ سپتامبر برگزار خواهد شد و بازیکنان می‌توانند اولین تجربه خود را در این بازی داشته باشند.

پیش از این شرکت EA اعلام کرد که قصد دارد بتا بازی Battlefield 2042 را پیش از عرضه نهایی دردسترس بازیکنان قرار دهد. حال نوبت به آشکار شدن جزئیات دقیق تاریخ دردسترس قرار گرفتن بتا رسیده که شرکت ناشر از آن دوری کرد.

وب سایت VGC گزارش داد که این تاریخ را خرده فروشی ایتالیایی Media World آشکار کرده است. در جزئیات آمده که با خرید Battlefield 2042 در ۳ سپتامبر می‌توانید بخشی از بازیکنان بتا تاریخ ۶ تا ۱۱ سپتامبر باشید.

ناگفته نماند پیشتر فایل بتا بازی Battlefield‌ ۲۰۴۲ در فروشگاه پلی استیشن و مایکروسافت مشاهده شد. با این حال تا زمان بتا فاصله چندانی نداریم و بزودی EA محصول شوتر اول شخص خود را در نسخه بتا ارائه خواهد داد.

بازی Battlefield 2042 در ۲۲ اکتبر برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و رایانه شخصی منتشر خواهد شد. انتظار داریم الکترونیک آرتز در روزهای آینده اخبار رسمی را با گزارش کامل اعلام کند و به شایعات انتشاریافته پایان دهد.

منبع: دنیای بازی

دانلود بازی Watch Dogs: Legion رایگان

محسن شجاعی

طبق اطلاعیه یوبی سافت دانلود بازی Watch Dogs: Legion از دوازدهم شهریور به مدت سه روز، به عبارتی تا چهاردهم شهریور ماه روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، رایانه‌های شخصی و گوگل استدیا رایگان خواهد بود.

نسخه جدید مجموعه واچ داگز با یک نوآوری غیر منتظر سال میلادی گذشته عرضه شد. این بازی با وعده امکان تجربه بازی از دید تمام NPCهای موجود در بازی، بازاریابی موفقی داشت و تصمیم اینکه آیا در کسب اهداف بلند پروازانه‌های خود و جلب رضایت مخاطبان تا چه اندازه موفق بوده، موضوعی است که باید مورد بحث قرار گیرد اما، بدون شک این بازی یکی از بهترین عناوین جهان بازی است که یوبی سافت تا کنون به مخاطبان خود ارائه کرده‌است. این بازی محتواهایی از دو نسخه پیشین مجموعه واچ داگز و همچنین سایر محصولا یوبی سافت دریافت کرده و چنانچه مخاطبی تا کنون امکان تجربه بازی را پیدا نکرده، اکنون فرصت مناسبی است.

طبق اطلاعیه یوبی سافت دانلود بازی Watch Dogs: Legion از دوازدهم شهریور به مدت سه روز، به عبارتی تا چهاردهم شهریور ماه روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، رایانه‌های شخصی و گوگل استدیا رایگان خواهد بود و مخاطبان این پلتفرم می‌‎توانند بدون پرداخت هزینه اضافی در این مدت بازی را تجربه کنند. این نسخه رایگان شامل بخش داستانی بازی و همچنین محتواهای دانلودی آن می‌شود. آن دسته از مخاطبانی که بازی تهیه کنند، می‌توانند پیشرفت‌های خود به نسخه کامل بازی انتقال دهند.

Watch Dogs: Legion هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و گوگل استدیا عرضه می‌شود.

منبع: دنیای بازی

دنباله Uncharted

محسن شجاعی

سران استودیو ناتی داگ اخیرا در مصاحبه‌ای درباره احتمال ساخته شدن دنباله Uncharted و The Last of Us صحبت کردند. طبق گفته‌ آن‌ها در آینده قرار است در کنار ساخت آی‌پی‌های جدید، شاهد بازگشت این دو مجموعه نیز باشیم.

مجموعه اکشن ماجراجویی آنچارتد از همان ابتدا که در اوایل نسل هفتم برای کنسول پلی استیشن ۳ عرضه شد، توانست جایگاه خود را به سرعت در میان بازی‌های انحصاری سونی و طرفداران آن بیاید و پس از عرضه چهار نسخه موفق، به نظر می‌رسید این مجموعه به پایان راه خود رسیده و با توجه به پایان بندی بازی Uncharted 4: A Thief’s End داستان ماجراجویی‌ها نیتن دریک و دوستان او خاتمه یافته‌است. البته به نظر می‌رسد ناتی داگ هنوز به صورت کامل این مجموعه را کنار نگذاشته و ممکن است در آینده به سراغ آن برود.

اخیرا دو مدیرعامل استودیو ناتی داگ، آقایان نیل دراکمن (Neil Druckmann) و ایوان ولز (Evan Wells) با وبسایت Game Informer مصاحبه‌ای داشته‌اند و طی آن درباره آینده استودیو و بازی‌هایی که قرار است سازندگان به سراغ آن بروند، با یکدیگر صحبت کردند. زمانی که درباره احتمال ساخته شدن دنباله Uncharted و The Last of Us از آن‌ها سوال شد، پاسخ دادند رویکرد استودیو اینگونه است که هم پروژه‌ها و آی‌پی‌های جدیدی بسازند و هم نسخه‌‌هایی از مجموعه‎‌های قدیمی خود داشته باشند:

اگر بخواهم ساده پاسخ دهم علاقه ما به هر دو مورد است. [ساخت آی‌پی جدید و دنباله مجموعه‌های قدیمی]. در میان اعضای استودیو هم اشتیاق زیادی برای ساختن IPهای جدید وجود دارد و عشق فراوان به آنچارتد و لست آو آس. فکر می‌کنم در آینده از ما هر دو گونه پروژه را ببینید.

مشخصا نمی‌توان از صحبت‌های آقای ولز اینگونه برداشت کرد که دنباله آنچارتد در دست ساحت است اما، پس از عرضه نسخه چهارم این اولین باری بود که یکی از سران استودیو با دید مثبت درباره آینده مجموعه صحبت کرد.

منبع: دنیای بازی