اخبار بازی

۴ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

نسخه رایگان بازی Rainbow Six Siege

حمید توحیدلو

فرصتی محدود برای علاقه‌مندان

بر اساس گزارش اخیر شرکت یوبی‌سافت، کاربران پلی‌استیشن و رایانه‌ی شخصی در حال حاضر می‌توانند نسخه رایگان بازی محبوب و پرطرفدار Rainbow Six Siege را برای مدت محدودی تجربه کنند.

محبوبیت سری رینبو سیکس برهیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ فرنچایزی که رقابت‌های جذابی از یک شوتر بخش چندنفره آنلاین و تاکتیکی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. رینبو سیکس سیج که در حال حاضر به عنوان جدیدترین بازی اصلی از این مجموعه به شمار می‌رود، در زمان عرضه به خاطر مشکلات فراوان چندان مورد استقبال بازیکنان قرار نگرفت. با این وجود، یوبی‌سافت دست از پشتیبانی برنداشت و در طول هفت سال اخیر با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد و محتوای متنوع، این بازی را به یکی از محبوب‌ترین آثار حال حاضر تیراندازی تبدیل کرده است.

حال در پی شروع فصل جدید بازی، طبق معمول کمپانی یوبی‌سافت یک سورپرایزی را برای هواداران خود تدارک دیده است. به بیان دقیق‌تر، اگر تاکنون موفق به تجربه‌ی رینبو سیکس سیج نشده‌اید و یا همواره در خرید آن مردد بودید، خبر خوب این است که این اثر در حال حاضر به صورت رایگان برای سه پلتفرم پلی‌استیشن، گوگل استادیا و رایانه‌ی شخصی عرضه شده و شما از همین حالا تا روز پنج‌شنبه، چهارم فروردین ماه (مصادف با ۲۴ مارس سال جاری میلادی)‌ فرصت دریافت و تجربه‌ی آن را خواهید داشت. ذکر این نکته مهم است که کاربران ایکس‌باکس از تجربه‌ی رایگان بازی محروم هستند. هرچند، اثر مزبور در سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس حضور دارد.

توجه داشته باشید که این عنوان برای همیشه در حساب کاربری شما باقی نمی‌ماند و صرفا در بازه زمانی مذکور اجازه‌ی تجربه‌ی آن را دارید. از طرفی، تیم سازنده وعده داده که در طول این رویداد، کاربران به تمامی بخش‌های بازی دسترسی خواهند داشت و هیچ محدودیتی در خصوص محتوا برای بازیکنان در نظر گرفته نشده است.

علاوه بر این، اغلب شرکت‌های ناشر در برگزاری چنین رویدادهای رایگان و آخر هفته، به طور معمول بازی مورد نظر خود را با تخفیف وسوسه‌انگیزی به فروش می‌رساند تا علاقه‌مندان پس از اتمام دوره‌ی آزمایشی، نسبت به خرید بازی ترغیب شوند. شرکت یوبی‌سافت نیز از این قاعده پیروی کرده و در حال حاضر نسخه‌ی دیلاکس بازی با ۷۰ درصد تخفیف، با قیمت ۱۰ دلار در فروشگاه پلی‌استیشن به فروش می‌رسد. البته، میزان تخفیف و قیمت‌گذاری بازی در استیم متفاوت بوده و نسخه‌ی استاندارد بازی در این شبکه به قیمت ۸ دلار قابل خریداری است.

گفته شده که این پیشنهاد ویژه در استیم تا روز دوشنبه، یکم فروردین ماه (مصادف با ۲۱ ماه مارس سال ۲۰۲۲ میلادی)‌ ادامه خواهد داشت. این در حالی است که کاربران پلی‌استیشن تا روز یازدهم فروردین (۳۱ مارس) فرصت دارند تا بازی را با تخفیف ۷۰ درصدی خریداری کنند. در صورت خرید نسخه کامل بازی، نگران دستاوردهای خود در طول این رویداد ویژه نباشید، چرا که به گفته‌ی سازندگان تمامی پیشرفت‌های شما به صورت خودکار به نسخه‌ی خریداری شده منتقل خواهد شد.

لازم به ذکر است که بازی پرطرفدار رینبو سیکس سیج در حال حاضر برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 و همچنین پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. همچنین، این عنوان به‌روزرسان ارتقا به نسل جدید را دریافت کرده و دارندگان ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس و پلی‌استیشن 5 به رایگان می‌توانند بازی را به نسخه‌ی جدید ارتقا دهند.

ناگفته نماند که فصل اول از سال هفتم رینبو سیکس سیج به نام Demon Veil چند روز پیش به طور رایگان تقدیم تمامی کاربران شد. این فصل طبق روال همیشه شامل یک اپراتور دفاعی است و در کنار آن، تغییراتی را در جهت بهبود گیم‌پلی بازی در خود جا داده است. به علاوه، گفته شده که در میانه فصل، نقشه‌ی کاملا جدیدی برای بازی منتشر خواهد شد. به دنبال این پشتیبانی‌ها، بهتر است بدانید که رینبو سیکس سیج تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیون بازیکن داشته است.

در این میان، بد نیست اشاره کنم که نزدیک به یک ماه پیش بازی جدید سری رینبو سیکس تحت عنوان Rainbow Six Extraction برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم سونی و مایکروسافت و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی عرضه شد. این عنوان اگرچه یک سری از المان‌ها و اپراتورها را از بازی رینبو سیکس سیج الهام گرفته و در واقع کلیات آن از روی رویداد اوت‌بریک ساخته شده، اما در مجموع دنباله‌ی اثر مزبور به شمار نمی‌رود. در این بازی شما در برابر تهدیدهای بیگانگان قرار می‌گیرد که باید در سه فاز مختلف به پاکسازی و نجات افراد بپردازید.

آپدیت جدید بازی Battlefield 2042

حمید توحیدلو

اسکوربرد بهبود یافت

آپدیت جدید بازی Battlefield 2042 با تمرکز روی بهبود اسکورد و رفع برخی از مشکلات فنی به تازگی برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شده است.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، جدیدترین بازی سری بتلفیلد نتوانست آن‌طور که باید و شاید ظاهر شود و به خاطر مشکلات فنی بسیار زیاد، مشکلات متعدد در ساختار گیم‎‌پلی و طراحی نامناسب نقشه‌ها، شکست تلخی را در کارنامه‌ی استودیوی دایس (DICE) و شرکت الکترونیک آرتز به ثبت رساند. با این وجود، تیم توسعه‌دهنده در طول چند ماه اخیر تمام تمرکز خود را روی بهبود بازی گذاشته و طی این مدت به‌روزرسانی‌های گوناگونی به دست بازیکنان رسیده است.

در تازه‌ترین این‌ها، ساعاتی پیش استودیوی دایس در پیامی رسما اعلام کرد که به‌روزرسانی شماره ۳.۳.۰ بازی به طور رایگان برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شده و کاربران هم اکنون قادر به دریافت و نصب آن هستند. یکی از بزرگ‌ترین ایرادات بازی که تاکنون انتقادهای زیادی نیز به آن وارد شده، بخش اسکوربرد یا همان جدول امتیازها است که حال بعد از ماه‌ها صبرو انتظار، به طور کامل تغییر کرده است.

آپدیت جدید بازی Battlefield 2042 تنها به بهبود اسکوربرد خلاصه نشده و در کنار آن، یک سری از باگ‌ها را نیز برطرف می‌کند. از طرفی، به واسطه‌ی این به‌روزرسانی، تغییراتی در کلیدبندی و سیستم کنترلی بازی ایجاد شده و از همه مهم‌تر، باندل Steadfast نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این باندل شامل چندین اسکین، یک سلاح سرد و یک کارت بازیکن است که تقدیم خریداران نسخه‌ی گلد یا آلتیمیت و یا صاحبان Year One Pass بازی خواهد شد. گفته شده این باندل به عنوان جبران در تاخیر انتشار فصل اول برای کاربران در نظر گرفته شده است.

دقت داشته باشید که کار استودیوی دایس با بازی به پایان نرسیده و آن‌ها کماکان به پشتیبانی از بتلفیلد ۲۰۴۲ ادامه می‌دهد. آن‌طور که به نظر می‌رسد، به‌روزرسانی بعدی بسیار گسترده‌تر از ۳.۳.۰ خواهد بود که در نهایت ویژگی چت صوتی را به بازی اضافه می‌کند. همچنین، در این آپدیت به منظور بالانس گیم‌پلی، تغییراتی در عملکرد برخی از سلاح‌ها اعمال می‌شود. بر اساس بیانیه‌ی دایس، آپدیت بعدی در تاریخ نامشخصی از ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) عرضه خواهد شد.

تیم توسعه‌دهنده در این زمینه توضیح می‌دهد:

به‌روزرسانی بعدی شامل شامل مجموعه‌ای گسترده از تغییرات و اصلاحات خواهد بود که در کنار آن‌ها، عملکرد VOIP برای اسکوآد معرفی خواهد شد. جدول امتیازها اکنون به‌روز شده و در پایان هر مسابقه در دسترس قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موارد، ما قصد داریم تا تغییراتی در تعادل سازی تسلیحات موجود در وسایل نقلیه از جمله MC5 Bolte ایجاد کنیم و در عملکرد Attachment برای سلاح پیاده نظام نیز بازنگری خواهیم کرد.

ناگفته نماند که فصل اول بازی در ابتدا برای عرضه در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود. اما، به دنبال مشکلات فنی و اعتراض‌های شدید طرفداران، استودیوی دایس به‌جای خلق محتوای جدید، به ناچار روی بهبود بازی متمرکز شد و به دنبال آن، انتشار فصل اول نیز تا تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی عقب افتاد. شرکت الکترونیک آرتز در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرده که بتلفیلد ۲۰۴۲ از نظر عملکرد تجاری نتوانسته انتظارها را برآورده کند.

آپدیت جدید بازی Battlefield 2042

در این میان، بد نیست اشاره کنم که سازندگان چند روز پیش از اصلاحات گسترده نقشه‌های بازی خبر دادند. ظاهرا در گام نخست فواصل بین نقاط پرچم (فلگ‌ها) و نقطه‌های اسپاون کمتر می‌شود و سپس تعداد بازیکنان در برخی از حالت‌های بخش مولتی‌پلیر از جمله Breakthrough از ۱۲۸ نفر به ۶۴ نفر کاهش می‌یابد. در ادامه، دایس وعده داده که نقشه‌های جدید بازی از نظر وسعت، کوچک‌تر از نقشه‌های حال حاضر خواهند بود.

تیم سازنده مدعی است که تمامی این تغییرات در یک به‌روزرسانی اعمال نمی‌شوند و اصلاح‌های فوق به زمان توسعه قابل توجهی نیاز دارند. علی‌رغم تلاش دایس، تازه‌ترین گزارش‌ها نشان از کاهش چشمگیر محبوبیت Battlefield 2042 حکایت دارند؛ به طوری که این عنوان در شبکه‌ی استیم نزدیک به ۹۸ درصد از بازیکنان خود را از دست داده و گروهی از گیمرها نیز با جمع‌آوری هزاران امضای دیجیتالی، خواستار بازپرداخت پول خرید بازی هستند.

لازم به ذکر است که این عنوان در حال حاضر برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 و همچنین رایانه‌ی شخصی در دسترس قرار دارد.خلاصه و جمع‌بندی این بررسی به شرح زیر است:

به نظر می‌رسد هر کسی غیر از دایس می‌داند بتلفیلد باید چگونه باشد. هسته اصلی بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ همچنان هرج‌و‌مرج محور است، اما با تغییراتی که در تقریبا تمام جنبه‌های بازی ایجاد شده، دیگر خبری از تعادل نیست. جذابیت مودهای پورتال و هازارد زون به تنهایی نمی‌تواند این بازی را نجات دهد و طبق معمول اگر به دنبال تجربه این بتلفیلد هستید، بهتر است حداقل یک سال دیگر صبر کنید.

منبع:سرگرمی

شرکت Bandcamp اپیک گیمز

حمید توحیدلو

این کمپانی موسیقی به اپیک گیمز ملحق شدو

شواهد امر گویای موضوع است که شرکت نامدار اپیک گیمز به تازگی پلتفرم موسیقی Bandcamp را به مبلغ نامشخصی خریداری کرده است.

چند وقتی است که بازار تصاحب شرکت‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی حسابی داغ شده و هر از چند گاهی خبرهای شوکه‌کننده‌ای در این زمینه به گوش می‌رسد. اگر خاطرتان باشد، اوایل سال گذشته میلادی بود که مایکروسافت با پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار، کمپانی زنیمکس، شرکت مادر بتزدا، را خریداری کرد و رسما مالکیت استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن از جمله آی‌دی سافتور و همچنین فرنچایزهای بزرگی همچون دووم را در اختیار گرفت.

ردموندی‌ها به روند خود ادامه دادند و اوایل امسال نیز در اقدامی غیرمنتظره، اکتیویژن بلیزارد را خریداری کردند. معامله‌ای به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار که سر و صدای زیادی به پا کرده است. در همین حین، شرکت سونی نیز استودیوی بانجی، خالق سری هیلو و دستینی، را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کرد. بدون هیچ شک و تردیدی، این اقدام‌ها تاثیر مستقمی در سرنوشت صنعت بازی‌های ویدیویی خواهند گذاشت.

در این میان، گویا شرکت اپیک گیمز نیز به دنبال گسترش فعالیت‌های خود بوده و در کمال تعجب، یک کمپانی موسیقی را خریداری کرده است. به بیان دقیق‌تر، چندی پیش بند کمپ در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که به تازگی به اپیک گیمز ملحق شده و از این پس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مزبور شناخته می‌شود. مدیرعامل بند کمپ مدعی است که این توافق خللی در روند کار آن‌ها ایجاد نمی‌کند و کماکان به طور مستقل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

ایتن دایموند، بنیان‌گذار و مدیر عامل بند کمپ در این زمینه می‌گوید:

ما به طور رسمی اعلام می‌کنیم که بند کمپ به شرکت اپیک گیمز ملحق شده و من به شخصه برای انتشار این خبر هیجان‌زده هستم. ممکن است که شما آن‌ها را به عنوان سازنده بازی فورتنایت و همچنین موتور گرافیکی آنریل انجین بشناسید.

در ادامه، ایتن دایموند رسما تایید کرد که این خرید تاثیری در روند کاری شرکت Bandcamp نمی‌گذارد و آن‌ها همچنان طبق روال گذشته به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد. به علاوه، او ادعا کرد که تغییر در جایگاه‌های مدیریتی شرکت رخ نمی‌دهد و همچنان در سمت مدیر کل حضور خواهد داشت. دایموند معتقد است که سیاست تقسیم سود میان خالق اثر و ناشر تغییر نمی‌کند و برنامه‌های روزانه و هفتگی بند کمپ مشابه همیشه برگزار خواهند شد. او در این زمینه توضیح می‌دهد:

به شخصه تاکید می‌کنم که استودیوی بند کمپ به عنوان یک تولید کننده‌ی موسیقی و پلتفرم مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همچنان من به عنوان مدیر و رهبر در این شرکت مشغول به کار خواهم بود. همچنین، تمامی محصولات و خدماتی که مشترکین خریداری کرده‌اند، کماکان در دسترس قرار دارند و از طرفی، رویکرد و سیاست درآمد ما تغییری نمی‌کنند. از این رو، شما، خالقان آثار هنری همان کنترلی را پیش‌تر در اختیار داشتید، خواهید داشت. برنامه‌های “چگونه موسیقی خود را ارائه دهید” و “جمعه‌های گروه موسیقی” طبق برنامه‌ریزی‌‌ها برگزار می‌شوند و بر اساس روال گذشته، روزانه آهنگ‌های شگفت‌انگیز و متنوعی هایلایت می‌شوند.

شرکت Bandcamp اپیک گیمز

ایتن دایموند در انتهای صحبت‌های خود درباره‌ی همکاری با اپیک گیمز در جهت گسترش جامعه‌ی هنرمندان و همچنین مخاطبان خود گفت:

با این حال، ما برای شناخته شدن در سطح بین المللی با شرکت اپیک گیمز همکاری می‌کنیم و جامعه‌ی خود را گسترش خواهیم داد. البته، از خدمات آنلاین گرفته تا اصول اولیه، همه چیز در بند کمپ در حال توسعه هستند.

در حال حاضر جزئیات زیادی از این توافق بزرگ در دسترس نیست و حتی مبلغ معامله نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همچنین، شرکت اپیک گیمز تا به این لحظه بیانیه‌ای مبنی بر تصاحب بند کمپ منتشر نکرده است. با این حال، نکته جالب اینجا است که شرکت بند کمپ یک پلتفرم موسیقی مستقل بوده و این در حالی است که اپیک گیمز به عنوان یک شرکت بازی‌ساز و ناشر و همچنین صاحب فروشگاه اینترنتی، به طور جدی در حوزه ویدیو گیم فعالیت می‌کند. تنها وجه مشترک این دو کمپانی را می‌توان در سیاست تقسیم درآمد حاصل از فروش آثار دید؛ به طوری که بند کمپ همواره ۸۲ درصد از فروش موسیقی‌ها را در اختیار صاحبان اثر قرار می‌دهد و برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، تنها ۱۸ درصد از فروش محصول را به خود اختصاص می‌دهد؛ رویکردی مشابه با شعار اصلی فروشگاه اپیک گیمز!

ناگفته نماند این اولین باری نیست که اپیک گیمز خریدی در حوزه موسیقی انجام می‌دهد. این کمپانی در سال گذشته میلادی استودیوی Harmonix، سازنده راک بند، را تصاحب کرد تا سیستم موسیقی بازی فورتنایت نسبت به قبل بهبود یابد. بر این اساس، شاید تصاحب بند کمپ نیز در همین راستا صورت گرفته و یا اپیک گیمز در کنار فروشگاه اینترنتی خود، قصد ورود به پلتفرم‌های موسیقی در سراسر جهان را در سر دارد.

چیت Call of Duty: Warzone

امیرحسین ناصری

طبق اعلام برخی از کاربران و استریمرها، ظاهرا یک روش جدید برای مقابله با چیت Call of Duty: Warzone توسط سازندگان ارائه شده تا بازیکنان بیش از حد عصبی نشوند!

بازی Call of Duty: Warzone بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و در حال حاضر محبوب‌ترین عنوان سبک بتل رویال است که بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن روزانه در سرورهای آن مشغول رقابت با یکدیگر بر سر برنده شدن هستند. با این وجود، مدتی است که در این عنوان شاهد یک وضعیت نسبتا ناپایدار هستیم که شرایط را برای بازیکنان فوق‌العاده سخت و حتی تا مرز غیر قابل تحمل بودن به پیش برده است!

در واقع مشکلات در گذشته هم در واروزن وجود داشتند و این هرگز مورد تازه و جدیدی نیست. با این وجود، وقتی که فصل اول در نقشه جدید کالدرا (Caldera) شروع شد، همه چیز بهم ریخت. ایده پشت اضافه کردن نقشه جدید فوق‌العاده جالب است و طرفداران نیز در حد تریلرهای پیش از شروع از آن استقبال کرده بودند. با این وجود، وقتی که خود بازی تغییر کرد و شاهد Warzone Pacific بودیم، رسما تعداد باگ‌هایی که از پیش وجود داشتند دوبرابر شد و از طرفی مشخص بود که طراحی این نقشه و در کل بازی، هنوز نهایی نشده است.

اما اگر باگ‌هایی که به مرور زمان طی انتشار آپدیت‌های جدید رفع می‌شوند را فاکتور بگیریم، مسئله چیترها در Warzone مشکلی خواهد بود که هیچوقت نمی‌توان آن را با آپدیت، پچ و هرگونه به روزرسانی برطرف کرد. این در حالی است که هنگام شروع فصل جدید در موازات با انتشار بازی Call of Duty: Vanguard، قرار بود تا یک سیستم آنتی چیت جدید، به نام Ricochet به بازی اضافه شود تا این موارد برطرف شود.

سیستم جدید مقابله با چیت Call of Duty: Warzone

چیت Call of Duty: Warzone

در واقع سیستم آنتی چیت Ricochet هرگز نتوانست آنطور که باید و شاید مشکلات را برطرف کند؛ به عبارتی دیگر، چیتر را از در بیرون می‌کردند و از پنجره وارد می‌شود! اما وقتی که سازندگان دیدند این مورد هرگز قابل رفع کردن نیست، ظاهرا یک سیستم جدید را طراحی کرده‌اند که به چیتر اجازه ماندن در بازی را می‌دهد، اما او را به حدی ضعیف می‌کند کمه دیگر نتواند کسی را بکشد!

در حال حاضر، اگر چیت Call of Duty: Warzone داشته باشید و وارد بازی شوید، پس از برداشتن اسلحه و فعال کردن هر تقلبی مانند Aimbot برای افزایش خودکار دقت هدف‌گیری و یا Wallhack برای دیدن دشمنان از پشت دیوار، قدرت سلاح شما کمتر خواهد شد! بدین ترتیب، وقتی که با چیت فعال به کسی تیر می‌زنید، عملا میزان آسیب‌رسانی شما تقریبا تقسیم بر ۱۰ خواهد شد. این یعنی شما باید تا چندین برابر بیشتر به دشمن تیر بزنید تا او کشته شود و یک Kill با زحمت بگیرید!

به گفته سازندگان طی یک پست رسمی، این قابلیت Damage Shield نام دارد و باعث می‌شود تا شما کمترین آسیب را با گلوله‌های یک چیتر دریافت کنید؛ یا شاید هم اصلا تیر نخورید! سازندگان اظهار می‌کنند که به هیچ وجه امکان اینکه کسی به صورت اتفاقی Damage Shield بگیرد وجود ندارد؛ بلکه این سیستم فقط وقتی فعال می‌شود که یک بازیکن چیتر توسط Ricochet شناسایی شود. این در حالی است که اگر یک بازیکن عادی در عین درگیری با یک چیتر به شما تیر بزند، کشته می‌شوید.

این روش قطعا از بن کردن‌های پشت سر هم بهتر است؛ چراکه وقتی یک بازیکن متقلب با چیت Call of Duty: Warzone را بن کنید، او با یک اکانت دیگر بازمی‌گردد. اما حال صد بار هم که اکانت بزنند، دوباره و چندباره شناسایی شده و تیرهای آن‌ها بی‌اثر خواهد شد.

این در حالی است که اکتیویژن رسما اعلام کرده که اکانت‌های چیتر به کلی از همه عناوین فرنچایز Call of Duty بن خواهند شد.