اخبار بازی

۲ مطلب در دی ۱۴۰۱ ثبت شده است

پس از به پایان رسیدن جلسه هیئت دولت امروز عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی، در جمع خبرنگاران اعلام کرد پینگ بازی‌ها به زودی تا یک چهارم کاهش خواهد یافت. او با اشاره به حضور سی میلیون نفر گیمر در ایران، گفت کاهش پینگ بازی‌ها یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت رییسی بود.

به نقل از خبرگزاری دانشجو، زارع پور در اظهارات خود گفت که سرعت بازی‌ها افزایش خواهد یافت:

خوشحالم که اعلام کنم با تلاش همکارانم 150 بازی پرمخاطب در کشور به داخل کشور منتقل شده‌اند. اصطلاحا CDNهای آن‌ها داخل کشور آورده شده است. [این اقدام] زمان پینگ بازی‌ها را تا یک چهارم کاهش خواهد داد.

او همچنین اعلام کرد که در هفته‌ی آینده یک مراسم برای رونمایی و تشریح اقدامات صورت گرفته برای کاهش پینگ بازی‌ها برگزار خواهد شد. در ادامه نیز از اقدامات و ابزارهای طراحی شده برای افزایش سرعت بازی‌های دیگر خبر داد و و گفت: «سایتی در آینده اعلام خواهد شد که گیمرها با مراجعه به آن می‌توانند با دانلود کردن ابزارها سرعت بازی‌های مورد استفاده خود را افزایش دهند.»

این اظهارات در حالی است که در سه ماه گذشته برخی از بازی‌های پرطرفدار از جمله «کالاف دیوتی موبایل» و «کلش آف کلنز» فیلتر شده‌اند. بسیاری دیگر از بازی‌ها و سرویس‌هایی مثل «ایکس باکس لایو»، «دیسکورد» و «پلی استیشن نتورک» نیز به صورت مقطعی از دسترس خارج و یا حداقل دچار اختلال هستند.

با این حال،‌ منتظریم با اعلام لیست این 150 بازی که به ادعای وزیر ارتباطات همگی محبوب و پرطرفدار هستند، ببینیم آیا مشکلات بازی‌های فیلتر شده در ماه‌های اخیر هم برطرف خواهد شد یا نه. البته دولت رییسی وعده‌های بسیاری در حوزه ارتباطات داده که به گواه مشاهدات ما بسیاری از آن‌ها عملی نشده‌اند. در این مورد خاص، ظاهرا عزم دولت و وزارت ارتباطات جدی است،‌ اگرچه تناقض عجیبی بین گفته‌های وزیر و اتفاقاتی که در عمل رخ داده وجود دارد.

زارع پور همچنین در گفتگو با خبرنگارها در حاشیه پایان جلسه دولت اعلام کرد که وزارت‌خانه در هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار به دنبال «استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور» برای «بومی‌سازی» است.

در ماه‌های گذشته پیام‌رسان محبوب و پرکاربر «واتسپ» و شبکه اجتماعی «اینستاگرام» که هر دو متعلق به شرکت «متا» (فیسبوک) هستند در ایران از دسترس کاربران خارج شده‌اند. دولت جمهوری اسلامی در این مدت به دنبال ارائه نرم‌افزارهای ایرانی به عنوان جایگزین آن‌ها است.

در حالی که آمار عجیبی از تعداد کاربران اپلیکیشن‌هایی مثل روبیکا و ایتا اعلام شده است، مشخصا مردم استقبال چندانی از این روش‌های جایگزین نکرده‌اند. در عوض، آمارها نشان می‌دهد که استفاده از نرم‌افزارهای فیلترشکن و وی‌پی‌ان‌ها به میزان چشمگیری افزایش داشته است. این نشان می‌دهد که عمده کاربران به دنبال دور زدن فیلترینگ و ادامه استفاده از واتسپ و اینستاگرام هستند.

زارع پور در پاسخ به خبرنگاری که پرسید «در چند روز گذشته اینترنت ضعیف شده و فیلترینگ و… [شدیدتر شده است؟]» صراحتا گفت:

اختلالات جزئی داشتیم ولی الان برطرف شده و می‌توانید تست کنید و ببینید که مشکل خاصی وجود ندارد.

منبع: گیم نیوز

https://gamene.ws/wp-content/uploads/2022/12/maxresdefault-17-1024x576-1.webp

بازی Hades 2 دنباله‌ای برای عنوان روگ‌لایک تحسین شده Hades معرفی شد. این بازی در سال 2023 به صورت دسترسی زودهنگام عرضه خواهد شد.

بازی Hades 2 در حالی در گیم آواردز 2022 معرفی شد که عنوان قبلی از این مجموعه در سال 2018 در این مراسم چند جایزه مهم از آن خود کرده بود.

سوپرجاینت استودیوی سازنده این بازی تصریح کرده که در بازی «هادس 2» شما پا به قلمروهای تازه‌ای فراتر از Underworld خواهید گذاشت. همچنین ماجراجویی‌های تازه‌ای را تجربه خواهید کرد.

این استودیو در بیانیه‌ی معرفی این بازی همچنین توضیح داد که با این‌که بازی اکنون با تمام توان در حال توسعه است، هنوز کار زیادی باقی مانده تا شاهد تکمیل شدن آن باشیم.  سوپرجاینت تایید کرد که زمانی نزدیک‌تر به تکمیل توسعه این بازی تاریخ انتشار و پلتفرم‌های آن را اعلام خواهد کرد.

همچنین تایید شده که بازی Hades 2 دنباله مستقیم عنوان قبلی خواهد بود و بدین ترتیب «مدتی پس از اتفاقات بازی اصلی را روایت خواهد کرد.»

محیط‌ها، چالش‌ها، سیستم‌های ارتقا و غافل‌گیری‌های جدید در این بازی وجود خواهند داشت.

منبع: گیم نیوز