اخبار بازی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/05/Fortnite-chapter-2-season-6-1000x500.jpg

سورنا رضایی

هیچ چیز جلودار اپیک گیمز نیست!

با توجه به پستی که در وب سایت رسمی اپیک گیمز قرار گرفته، اسکین روبوکاپ در فورتنایت هم اکنون در دسترس قرار دارد.

اگرچه چندین سال از انتشار فورتنایت می‌گذرد، این بازی بتل رویال همچنان در صدر محبوب‌ترین‌ها بوده و به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک شاهد سقوطش باشیم. یکی از دلایل موفقیت، ارائه محتویات تازه در قالب‌های مختلف از جمله اسکین است. به بیان دیگر، فورتنایت طی سال‌های گذشته با بازی‌ها، فیلم‌ها و دیگر انواع رسانه کراس اُور داشته است.

با توجه به پستی که اخیرا در وب سایت رسمی اپیک گیمز قرار گرفته، اسکین روبوکاپ در فورتنایت هم اکنون در دسترس قرار دارد. علاقه‌مندان برای استفاده از این آیتم جدید باید به فروشگاه داخل بازی مراجعه کرده و آن را خریداری کنند. البته آیتم‌های جدید به یک اسکین خلاصه نمی‌شوند. شرکت آمریکایی همچنین یک تبر را به بازی افزوده که با الهام از ربات ED-209 طراحی شده است. در ضمن، یک رقص تازه هم در دسترس قرار دارد که در تناسب با فرنچایز روبوکاپ است.

RoboCop در سال ۱۹۸۷ میلادی اکران شد و به خاطر اکشن هوشمندانه و مفاهیم فلسفی بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد. هر چند، برخی از کارشناسان به خشونت بالای فیلم انتقاد کردند. این اثر نه تنها در مقابل بودجه ۱۳ میلیون دلاری خود، بیش از ۵۳ میلیون دلار فروخت، بلکه یکی از بهترین آثار علمی تخیلی دهه ۸۰ میلادی به شمار می‌رود. محصول اوریون پیکچرز همچنین در ایران با نام «مرد آهنی» شناخته شده و در میان جوانان آن زمان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اثری نوستالژیک است.

داستان روبوکاپ در شهر دیترویت جریان داشته و حول محور یک افسر پلیس به نام الکس مورفی می‌چرخد. در جریان یک ماموریت توسط گروهی از تبهکاران کشته می‌شود اما شرکتی به نام Omni Consumer Products او را احیا کرده و به زندگی بازمی‌گرداند. الکس حالا یک نیمه انسان نیمه ربات (اصطلاحا سایبورگ) بوده، از گذشته خود آگاه نیست و تنها به دنبال حفاظت از بیگناهان و اجرای قانون است. پروتاگونیست که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ گونه خشونتی اجتناب نمی‌کند، به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. شرایط به همین منوال ادامه دارد تا اینکه روبروکاپ به تدریج خاطرات گذشته را به یاد می‌آورد.

موفقیت‌های روبوکاپ به ساخت و انتشار چهار فیلم سینمایی، چهار سریال تلویزیونی، رمان و بازی‌ ویدیویی منجر شد. آخرین فیلم سینمایی فرنچایز در سال ۲۰۱۴ میلادی روی پرده نقره‌ای آمد و عملکردی نه چندان قابل دفاع را از خود برجای گذاشت. در نتیجه، قسمت جدید با نادیده گرفتن آن و همچنین دنباله‌های پیشین، ادامه فیلم اول را روایت می‌کند. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این پروژه موجود نبوده و تنها می‌دانیم ایب فورسایت (Abe Forsythe) فیلمساز استرالیایی  روی صندلی کارگردانی نشسته است. در پرونده هنری او فیلم سینمایی Little Monsters محصول سال ۲۰۱۹ میلادی دیده می‌شود.

در انتها، بد نیست بدانید کراس اور فورتنایت و روبوکاپ در شرایطی رخ می‌دهد که این بازی بتل رویال چندی پیش یک کراس اور با جنگ ستارگان برگزار کرده بود.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/05/Mafia-2-1000x500.jpg

این بار پای آنریل انجین ۵ در میان است.

شواهد امر گویای این موضوع است که استودیو هنگر  ۱۳ با همکاری توکی گیمز روند ساخت بازی جدید Mafia را آغاز کرده است.

اینکه مجموعه‌ی مافیا یکی از پرطرفدارترین آثار تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ فرنچایزی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی راهی بازار شد و به لطف روایت داستان درگیرکننده و گیم‌پلی هیجان‌انگیز حسابی مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت. به دنبال موفقیت ارزشمند بازی، پس از هشت سال صبر و انتظار، در نهایت دنباله‌ی مافیا توسط توکی گیمز راه رسید و محبوبیت مجموعه را دو چندان کرد.

با این حال، روند توسعه‌ی فرنچایز به مرور دستخوش تغییراتی شد و شرکت توکی گیمز وظیفه‌ی ساخت سومین بازی مافیا را به استودیوی هنگر ۱۳ محول کرد. این عنوان که در سال ۲۰۱۶ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت، عملکرد خوبی نداشت و به خاطر مشکلات فنی بسیار زیاد و گیم‌پلی کسل‌کننده، چندان باب میل هواداران نبود. به همین خاطر، در حالی که در طول سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی در خصوص ساخت بازی جدید Mafia به گوش رسیده، اما ظاهرا توکی گیمز به دلیل شکست نسخه‌ی سوم، در آن سال‌ها به توسعه‌ی مجموعه چراغ سبز نشان نداده بود.

در همین راستا، دیروز بود که هیدن بلکمن، مدیر ارشد و یکی از بنیان‌گذارهای استودیو Hanger 13 در پیامی رسما اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری کرده است. آن‌طور که گفته شده، دلیل اصلی این جدایی، عملکرد ضعیف هنگر ۱۳ در سال‌های اخیر بوده و کمپانی توکی گیمز در جهت تغییر اساسی زیرساخت‌های این استودیو، سیاست‌ها و برنامه‌های جدیدی را اتخاذ کرده است. طبق رویکرد جدید، ظاهرا این استودیو به‌جای ساخت بازی‌های چندنفره و سرویس محور، از این پس به توسعه‌ی عناوین داستان‌محور و تک‌نفره متمرکز خواهد شد.

شرکت توکی گیمز در این زمینه توضیح می‌دهد:

ما از مدیریت و همکاری هیدن بلکمن در تاسیس استودیو هنگر ۱۳، تشکیل تیم‌های توسعه در نوواتو، کالیفرنیا و برایتون و جمهوری چک و انتشار بازی‌های مختلف و توسعه‌ی مجموعه‌ی مافیا صمیمانه تشکر می‌کنیم. فعالیت‌هایی که هیدن در جهت آن‌ها تلاش کرده، همچنان ادامه خواهد داشت. ما از اینکه تمامی کارمندان به دنبال خلق علایق خود هستند، حمایت و برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

با انتشار بیانیه‌ی فوق، طولی نکشید که گزارش‌هایی مبنی بر ساخت بازی بعدی مافیا در سراسر فضای مجازی منتشر شد. در واقع، تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیم سازنده در استودیو هنگر ۱۳ به تازگی روند ساخت بازی جدید Mafia را آغاز کرده و این عنوان مورد انتظار در حال حاضر مراحل ساخت ابتدایی خود را طی می‌کند. منبع مورد اعتماد کوتاکو مدعی است که این پروژه با نام رمزی Nero شناخته می‌شود که البته به این زودی‌ها نباید منتظر معرفی آن باشید.

بر اساس گفته‌های وب‌سایت معروف کوتاکو، داستان بازی جدید Mafia نوعی پیش‌درآمد برای سه بازی قبلی مجموعه خواهد بود. همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، داستان نسخه اول مافیا در دهه‌ی ۳۰ میلادی جریان دارد. از این رو، ظاهرا عنوان مزبور روایت‌گر دوران شکل‌گیری گروه‌های مافیایی در ایالات متحده در دهه‌ی ۲۰ میلادی خواهد بود؛ دورانی که با نام Prohibition یا همان دوره‌ی ممنوعیت فروش مشروبات الکلی نیز شناخته می‌شود.

بازی جدید Mafia

کوتاکو مدعی است که استودیوی تازه تاسیس بریتانیایی هنگر ۱۳ برایتون وظیفه‌ی ساخت این بازی را برعهده دارد. مدیر ارشد این شعبه، نیک بینز نام دارد که از این پس به عنوان مدیرعامل مجموعه‌ی Hanger 13 به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فارغ از شعبه‌ی برایتون، قرار است که دو استودیوی دیگر از این مجموعه‌ی در شهر نواتای ایالت کالیفرنیا و شهر پراگ در کشور چک نیز به عنوان تیم‌های پشتیبان در توسعه‌ی این عنوان مورد انتظار همکاری می‌کنند.

نکته مهم این است که برخلاف بازی‌های Mafia 3 و Mafia: Definitive Edition که به کمک موتور سازنده Illusion Engine توسعه یافته‌اند، بازی جدید این سری با استفاده از موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین ۵ ساخته می‌شود. این موتور به تازگی توسط شرکت اپیک گیمز در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و در حال حاضر بازی‌های بزرگ و مورد انتظاری از جمله The Witcher 4 و توم ریدر جدید با استفاده از آن در دست ساخت قرار دارند.

در حال حاضر بسیاری از بازی‌سازان در استودیوهای Hangar 13 کماکان به طور دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دهد و گروهی از اعضای شعبه مرکزی در شهر نواتو پس از استعفای بلکمن و اوربان، در حال ترک این شرکت هستند. بهتر است بدانید که بازی جدید Mafia در واقع چهارمین پروژه‌ی استودیو برای ساخت یک عنوان جدید بعد از انتشار مافیا ۳ در سال ۲۰۱۶ میلادی به شمار می‌رود. اگر خاطرتان باشد، پروژه‌ی Rhapsody قرار بود که یک بازی جاسوسی با موضوع جنگ سرد باشد که پروسه‌ی ساخت آن در سال ۲۰۱۷ میلادی به کلی لغو شد.

دومین پروژه این استودیو، یک بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی بود که تحت عنوان Mosaic شناخته می‌شد و گیم‌پلی آن شباهت زیادی با سری بوردرلندز داشت. تولید این عنوان نیز بنا به دلایل نامشخصی لغو شد. در آخر، نوبت به پروژه‌ی Volt می‌رسد که قرار بود یک بازی سوم شخص مولتی‌پلیر مشابه مجموعه‌ی پرطرفدار Destiny باشد که به دستور توکی گیمز روند ساخت آن رسما متوقف شد.

لازم به ذکر است که لغو این سه پروژه ضرر ۵۳ میلیون دلاری را به شرکت توکی گیمز تحمیل کرد. دقت داشته باشید که تیم سازنده و کمپانی ناشر هنوز به صراحت به ساخت دنباله‌ی سری مافیا اشاره نکرده و چه بسا این عنوان تا به این لحظه به طور رسمی معرفی نشده است. با این حال، توسعه‌ی اثر مزبور چندان دور از انتظار نیست و با توجه به اعتبار کوتاکو، تقریبا می‌توان از صحت این گزارش مطمئن شد. هرچند، از آنجا که به تازگی فرآیند ساخت بازی آغاز شده، احتمالا چند سالی با انتشار آن فاصله داریم.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/04/IMG_26042022_193618_1500_x_750_pixel.jpg

امیرحسین ناصری

بالاخره هارد کنسول‌ها نفس راحت می‌کشند!

طبق اعلام رسمی، ظاهرا قرار است تا آپدیت جدید وارزون ویژگی‌هایی را به نسخه‌های کنسولی این بازی اضافه کند که کاربران دارنده ایکس باکس و پلی استیشن را خوشحال خواهد کرد.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین سبک‌های بازی بین عناوین شوتر، بدون شک همان حالت بتل رویال است که اکثر سازندگان هم سعی می‌کنند تا آن را به بازی خود اضافه کنند. با این وجود یک نکته خاص که درباره این دسته از عناوین وجود دارد، این است که با ارائه یک نقشه بزرگ و قرار دادن تعداد ۱۰۰ یا حتی ۱۵۰ بازیکن در آن، عملا لازم می‌شود تا حجم فایل‌های بازی بالا برود؛ بخصوص اگر سازندگان روی جزئیات مختلف نقشه کار کرده باشند و روی طراحی و ساخت آن حساسیت به خرج بدهند.

سال ۲۰۱۸ بود که اکتیویژن با کمک استودیو تری آرک (Treyarch) تصمیم گرفت تا این کار را انجام دهد و رسما اولین بازی بتل رویالی سری کالاف دیوتی را به عنوان یک حالت جداگانه برای Call of Duty: Black Ops 4 در نظر بگیرد. در این بازی حالت بتل رویال در واقع به جای حالت Campaign (یا همان داستانی) آمد، اما نکته قابل توجه اینجاست که همین حالت خود توانست به شدت مورد استقبال طرفداران واقع شود و به همین دلیل نیز حدود دو سال بعد استودیو اینفینیتی وارد (Infinity Ward) کاری که باید انجام می‌شد را به اتمام رساند تا با Call of Duty: Warzone حجت بر عناوین سبک بتل رویال تمام شود!

این بازی که در همان دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا عرضه شده بود، توانست به حدی معروف و محبوب شود که تعداد کاربران آن حتی از مرز ۸۰ میلیون نفر هم عبور کردند! از همه مهم‌تر هم این بود که Warzone کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته بود و به هیچ وجه بازیکن را برای دریافت پول مجبور به پرداخت نمی‌کرد؛ مگر اینکه فرد دوست داشته باشد اسکین خاصی را برای اپراتور یا سلاح خود بخرد. با این وجود یک نکته خاص درباره وارزون این بود که حجم این عنوان پس از گذشت حدود ۱ سال ناگهان به حدی بالا رفت که پس از ارائه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War دیگر حتی جا نبود که بازیکن چیز دیگری را روی کنسول خود نصب کند! این یعنی اگر شما سه عنوان Modern Warfare‌ و Cold War را به همراه Warzone روی کنسول خود نصب و دانلود می‌کردید،‌ ۵۰۰ گیگابایت از حافظه را رسما به اکتیویژن تقدیم کرده بودید.

این در حالی است که اکتیویژن طی سالیان گذشته مدام سعی کرده تا این حجم را کاهش دهد و راهکارهای مختلفی را هم به کمک ریون سافتور (Raven Software) امتحان کرده است. با این وجود، هنوز هم سازندگان به هیچ وجه نتوانسته‌اند تا کار خاصی را با این مشکل انجام بدهند؛ حداقل تا زمانی که آپدیت جدید Classified Arms از فصل سوم Warzone Pacific شروع شود.

حجم بازی با آپدیت جدید وارزون کاهش پیدا می‌کند؛ اما فقط برای کنسولی‌ها!

طبق اعلام رسمی سازندگان، ظاهرا آپدیت بعدی بازی کالاف دیوتی وارزون قرار است تا طی یک الگوریتم تازه کدنویسی شده، حجم بازی را برای بازیکنان کاهش دهد. این روش که کمی نسبت به دفعات قبل متفاوت است، در واقع بازیکنان را وادار می‌کند تا حجم بسیاری حدود ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت را دانلود کنند که کمی از آپدیت‌های همیشگی سایز بیشتری دارد؛ این در حالی است که پس از نصب این آپدیت، حجم کلی بازی تا حد بسیاری کاهش پیدا می‌کند و بسیاری از فایل‌ها جایگزین خواهند شد. این حرکت با بهینه‌سازی فایل‌های بازی همراه می‌شود که احتمالا روی سرعت اجرای آن هم تاثیر مثبتی را خواهد داشت، اما هنوز مشخص نیست که دقیقا چند گیگابایت از حجم خالی خواهد شد.

چنین به روزرسانی مهمی مدت‌هاست که توسط کاربران درخواست شده بود، با این وجود جالب است بدانید که سازندگان تاکید کرده‌اند چنین آپدیتی برای بازیکنان پلتفرم رایانه شخصی فعلا مد نظر نیست.

https://progameguides.com/wp-content/uploads/2022/04/featured-call-of-duty-vanguard-how-to-get-the-ice-axe.jpg

امیرحسین ناصری

سلاح سردی که در وارزون نیست!

برای گرفتن تبر در Call of Duty: Vanguard (و در آینده وارزون) باید چالش‌های خاصی انجام بدهید که در این مطلب قصد داریم تا آن را برای شما توضیح دهیم.

هنگامی که فصل دوم بازی Call of Duty: Warzone Pacific و Vanguard شروع شد، کاربران شاهد تریلری بودند که نشان می‌داد گروهی تحت عنوان تسک فورس یتی (Yeti)، قصد دارند تا به مقر دشمن حمله کرده و انتشار گاز نبیولا وی (Nebula-V) را خنثی کنند. با این وجود نکته قابل توجه اینجاست که جدای از داستان، صحنه‌های سینماتیک آن نشان می‌دادند که اوپراتورها با استفاده از همان تیغه‌ای که برای بالا رفتن از کوه استفاده می‌شود، به کله دشمن می‌کوبند! همین مورد باعث شد تا بسیاری از کاربران منتظر اضافه شدن این تبر در وارزون و همچنین ونگارد باشند؛ کاری که ظاهرا انجام شده و مدتی است که در منو بازی وجود دارد.

در واقع انتظار می‌رفت که این سلاخ با انتشار آپدیت Season 2 Reloaded عرضه شود، اما اکنون تنها یک هفته تا فصل سوم فاصله داریم و تازه سازندگان تبر جدید را به وارزون و ونگارد اضافه کرده‌اند. با این وجود، نحوه گرفتن آن با رد کردن لول‌های بتل پس نیست و باید برای به دست آوردن آن چالشی را انجام دهید.

برای اینکه تبر یخی موجود در Call of Duty: Vanguard را بگیرید، باید در یک دست بازی در حالت Multiplayer به اندازه ۳ کشته با چاقو پرتابی را تا ۱۵ بار بگیرید؛ این یعنی در ۱۵ دست هرکدام ۳ کشته با چاقو را ثبت کنید. حال اگر با حالت Multiplayer چندان راضی نیستید، می‌توانید در حالت زامبی ۵۰ Sturmkriegers را با سلاح سرد بکشید. Sturmkriegers ها در واقع همان موجودات بزرگ و ابرقدرتی هستند که با داشتن یک مینی گان و زره سنگین، عملا کار شما را برای از بین بردن آن‌ها را سخت می‌کنند. با این وجود اگر قصد داشته باشید تا این چالش را زودتر تمام کنید، بهتر است ابتدا با سلاح گرم به آن‌ها تیر زده و ضربه آخر را با سلاح سرد بزنید تا حساب شود.

این در حالی است که هم‌اکنون این سلاح هنوز به وارزون اضافه نشده و احتمالا طی هفته‌های آینده یا پس از شروع فصل سوم Warzone Pacific برای بایکنان وارزون هم قابل باز کردن خواهد بود.