اخبار بازی

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/skull-bones-image.jpg

حمید توحیدلو

انتظارها به پایان رسید

بعد از سال‌ها صبر و انتظار، در نهایت کمپانی یوبیسافت با برگزاری رویداد دیجیتال و نمایش تریلرهای جدید، به طور رسمی از تاریخ انتشار بازی مورد انتظار Skull and Bones پرده برداشت.

موفقیت بی‌چون و چرای بازی پرطرفدار اساسین کرید بلک فلگ و استقبال بی‌نظیر بازیکنان از دریانوردی‌ و نبردهای کشتی‌‌ها باعث شد تا شرکت یوبیسافت به ساخت یک محصول کاملا جدید با محوریت دزدان دریایی روی بیاورد؛ محصولی که برای نخستین بار در جریان رویداد E3 سال ۲۰۱۷ میلادی تحت عنوان Skull and Bones به نمایش گذاشته شد. برخلاف انتظارها، روند ساخت این اثر اکشن و ماجراجویی طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش نرفت و چه بسا پروسه توسعه بازی بارها و بارها از ابتدا آغاز شد.

در ابتدا قرار بر این بود که بازی در سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شود که به خاطر اشکالات فنی، انتشار آن تا سال ۲۰۱۹ میلادی عقب افتاد و سپس این ناشر فرانسوی در پیامی از عرضه بازی در سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد. هرچند این ادعا نیز محقق نشد و بعد از این تاخیرهای متوالی، سازندگان از ارائه بیشتر بیشتر درباره روند ساخت بازی امتناع کردند و آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. در این میان، گزارش‌هایی از توقف فرآیند توسعه بازی نیز به گوش رسید که حسابی هواداران را ناامید کرد.

با این حال، چند روز پیش یوبیسافت در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که به‌زودی تریلر جدیدی از بازی پرحاشیه Skull and Bones به اشتراک می‌گذارد. حال فرانسوی‌ها به وعده خود عمل کردند و چندی پیش با برگزاری یک لایو استریم توسط یوبیسافت، ویدیویی از این عنوان منتشر شد که در کنار نمایش و معرفی بخش‌های مختلف آن، در نهایت تاریخ انتشار دقیق بازی رسما مشخص شد.

بر این اساس، بازی اسکول اند بونز در تاریخ ۸ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۷ آبان ماه) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 و همچنین پلتفرم‌های رایانه‌ی شخصی، گوگل استادیا و آمازون لونا عرضه خواهد شد. در ادامه، شرکت ناشر به معرفی نسخه‌های مختلف بازی پرداخت که طبق آن، این عنوان در مجموع شامل نسخه استاندارد و پریمیوم می‌شود که به ترتیب ۷۰ و ۱۰۰ قیمت دارند.

با استناد بر گفته‌های یوبیسافت، نسخه پریمیوم دارای ماموریت‌ها، آرت‌بوک و موسیقی متن دیجیتال است. از طرفی، در حال حاضر امکان پیش خرید بازی از طریق فروشگاه‌های رسمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و یوپلی فراهم شده که با این اقدام به طور رایگان به به بسته Highness of the High Sea Pack دسترسی خواهید داشت. این پک شامل شامل لباس Notoriety Garb و آتش‌بازی Coronation می‌شود.

در صورتی که بی‌صبرانه منتظر تجربه بازی هستید، خبر خوب برای شما این است که پیش از انتشار نسخه نهایی، یوبیسافت نسخه آزمایشی بازی را برای بررسی سرورها و مشکلات احتمالی عرضه می‌کند. شما برای دریافت این بتا و تجربه بازی باید به وب‌سایت رسمی اسکول اند بونز مراجعه کرده و در بخش نسخه تست سرور، نام‌نویسی کنید. لازم به ذکر است که ثبت‌نام در این مرحله به معنای دریافت قطعی نسخه آزمایشی بازی نیست و همه چیز به شانس شما بستگی خواهد داشت.

در خلال این گفته‌ها، شرکت یوبیسافت اعلام کرد که بازی دارای یک رویداد جالب با محوریت مشکلات صید بی‌رویه است. توسعه دهندگان در این زمینه می‌گویند:

در آغاز این رویداد، شماری از افراد به استثمار منابع می‌پردازند و در ادامه، زمانی که تقاضا برای باله‌های کوسه منجر به صید بیش از حد کوسه‌ها می‌شود، اتفاق‌های ناگواری در جهان بازی رخ خواهد داد. بازیکنان در این مرحله می‌توانند برای کمک به محافظت از حیات وحش دریایی و محیط زیست، اقدام کنند. با توجه به مشارکت بازیکنان در چنین چالش‌های اجتماعی، پاداش‌هایی بر اساس سطح کلی همکاری آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

بازی ماجراجویی Skull and Bones کلیات خود را از گیم‌پلی بازی اساسین کرید بلک فلگ قرض گرفته و اتفاقات آن در اقیانوس هند جریان دارد؛ جایی که شما به عنوان یک دزد دریایی ساده هدایت یک کشتی را برعهده دارید که این کشتی حکم یک پناهگاه را نیز برایتان دارد و ادوات هجومی و دفاعی کشتی خودتان را در آنجا پنهان می‌کنید. همچنین، شما با پیشروی در گیم‌پلی می‌توانید کشتی‌تان را ارتقا دهید یا حتی شکل و شمایل کشتی را به نحوی تغییر دهید که از آتش کشورها و دشمنان مختلف در امان باشید. البته، همه چیز به این سادگی نیست و شما در طول مسیر خود باید خدمه‌ها را راضی نگه دارید؛ چرا که در غیر این صورت، آن‌ها علیه شما شورش می‌کنند.

ناگفته نماند که یوبیسافت در مراسم گیمزکام ۲۰۲۲ شرکت می‌کند و در طول این نمایشگاه از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی خواهد کرد. این مراسم در تاریخ ۲۴ آگوست سال جاری میلادی (مصادف با دوم شهریور) آغاز شده تا روز ۲۸ آگوست (ششم شهریور) ادامه دارد. به علاوه، یوبیسافت راس ساعت ۲۳:۳۰ شنبه ۱۹ شهریور به وقت ایران (ساعت ۱۲ بعد از ظهر روز دهم سپتامبر به وقت آمریکا) قسمت بعدی Ubisoft Forward را پخش می‌کند که احتمالا در طول این مراسم‌ها شاهد تریلرها و انتشار جزئیات بیشتری از بازی اسکول اند بونز باشیم.

منبع: سرگرمی

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/God-of-War-Ragnarok-Map-Revealed-1000x500.jpg

نیما خدارحمی

برای اولین در سری بازی محبوب خدای جنگ!

نقشه بازی God of War Ragnarok به زیباترین شکل ممکن در اختیار ما قرار گرفت. یکی از نسخه‌های ویژه بازی خدای جنگ راگناروک، نقشه این بازی را برای ما به نمایش درآورد.

چندی پیش استودیو سانت مونیکا (Santa Monica) با انتشار تریلری کوتاه از تاریخ عرضه بازی God of War Ragnarök رونمایی کرد و پس از آن ما شاهد معرفی یکی از نسخه‌های گران ویژه این بازی با نام Jotnar Edition بودیم. این نسخه از بازی در کنار بسیاری آیتم‌های فوق العاده زیبا و ارزشمند، شامل نقشه‌ای از جنس پارچه شده که اگر نگاهی دقیق به این نقشه پارچه‌ای داشته باشید، هر ۹ جهان دنیای نورث را در آن مشاهده می‌کنید! این اولین مرتبه است که ما شاهد هر ۹ جهان دنیای نورث در سری بازی محبوب God of War هستیم.

این تمام اطلاعات دریافتی ما از این نقشه نبوده و اگر کمی بیشتر دقت کنید، اطلاعات ریز، مهم و جالبی از این نقشه به دست می‌آورید. برای مثال، ما شاهد شخصیتی اسرار آمیز در دنیای موسپل‌هایم (Muspelheim = جهان غول‌های آتشین) هستیم و به باور بسیاری، این شخصیت اسرار آمیز سورتر (Surtr)، غول آتشین و پادشاه موسپل‌هایم است.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/God-of-War-Ragnarok-Map.jpg

علاوه بر آن، ما می‌توانیم آزگارد (Asgard) محل زندگی خدایان در دنیای نورث را تماشا کنیم و همانطور که پیش‌تر مشخص شد ما با ثور (Thor) یکی از خدایان نورث مبارزه خواهیم کرد و محل زندگی ثور نیز آزگارد است. شما همچنین می‌توانید بیفروست (Bifrost = رنگین کمانی میان میدگارد (Midgard = محل زندگی انسان‌ها) و آزگارد) در نقشه مشاهده کنید که جلوه جذابی به این نقشه پارچه‌ای بخشیده است.

پس از انتشار این نقشه، بسیاری باور دارند اشاره‌ای بسیار کوچک به نیدهوگ (Nidhogg = اژدهایی در بخش پایینی ایگدراسیل (Yggdrasil = درخت جهان در اساطیر نورث)) نیز شده است. در سوی دیگر، اگر به قطب نمای موجود روی نقشه نگاه کنید، تصویر اژدهایی را تماشا می‌کنید که از نو می‌تواند به نیدهوگ اشاره داشته باشد و بد نیست بدانید یورمونگاند (Jormungandr = مار جهانی یا World Serpent) که در نسخه پیشین سری بازی خدای جنگ مشاهده شد، در برابر نیدهوگ موجودی ضعیف جثه محسوب می‌شود!

این نقشه مملو از رازهایی بوده که بدون شک از تمامی آن‌ها در بازی God of War Ragnarok پرده برداری خواهد شد و خوشبختانه زمان زیادی تا روز پرده برداری از آن‌ها باقی نمانده است. بازی خدای جنگ راگناروک در روز ۹ نوامبر سال جاری میلادی، برابر با ۱۸ آبان ماه به انتشار خواهید رسید و ما بار دیگر شاهد صف آرایی قهرمانان خود، کریتوس و آترئوس در برابر خدایان نورث خواهیم بود.

منبع: سرگرمی

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/God-of-War-Ragnarok-Lunch-Edition.jpg

حمید توحیدلو

تا اواسط آبان صبر کنید

سرانجام انتظارها به پایان رسید و استودیو سانتا مونیکا با همکاری شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی با انتشار یک تیزر کوتاه، تاریخ انتشار بازی God of War Ragnarok را رسما مشخص کرد.

بدون هیچ شک و تردیدی، گاد آو وار رگناروک یکی از مورد انتظارترین آثار انحصاری سونی در نسل نهم به شمار می‌رود. اگر خاطرتان باشد، این بازی برای اولین بار در اواخر سال گذشته میلادی به نمایش گذاشته شد که بعد از نمایش مختصر گیم‌پلی بازی، استودیو نامدار سانتا مونیکا (Santa Monica) در سکوت خبری به روند ساخت آن ادامه داد و تاکنون جزئیات چندان زیادی از فرآیند توسعه، داستان و المان‌های جدید بازی به اشتراک گذاشته نشده است.

در این میان، تا به امروز گزارش‌های متعدی مبنی بر اینکه انتشار بازی به سال آینده میلادی موکول شده، به گوش رسیده و چه بسا گروهی از اینسایدرها معتقد هستند که روند ساخت بازی مطابق با برنامه‌ریزی‌ها پیش نرفته است. هرچند، تیم سازنده بارها و بارها به عرضه این عنوان در سال ۲۰۲۲ میلادی تاکید و شرکت سونی نیز با قاطعیت گمانه‌زنی‌ها را به کلی رد کرده است. از طرفی، چندی پیش شایعه شده بود که ژاپنی‌ها در روز ۳۰ ژوئن (نهم تیر) تریلر جدیدی از بازی منتشر می‌کنند که مدتی بعد، آقای کوری بارلوگ، تهیه‌کننده و کارگردان سری خدای جنگ، در پیامی اعلام کرد که هواداران برای انتشار جزئیات بیشتر از بازی باید صبر کنند.

این موضوع به سرعت با واکنش‌های تند طرفداران روبه‌رو شد و نمایش جدید بازی و همچنین تاریخ انتشار دقیق آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، تا اینکه ساعاتی قبل استودیو سانتا مونیکا در اقدامی غافل‌گیرکننده، تیزر کوتاهی از God of War Ragnarok به اشتراک گذاشت که در انتهای آن، سرانجام شاهد اعلام تاریخ انتشار بازی هستیم. بر این اساس، بازی مزبور در روز ۹ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۸ آبان امسال) به طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 راهی بازار می‌شود.

در همین راستا، بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در پیامی خاطرنشان کرد که امکان پیش خرید بازی جدید خدای جنگ از روز پانزدهم جولای (۲۴ تیر ماه) آغاز می‌شود. طبق روال همیشه، مزایا و هدایایی برای افرادی که بازی را پیش خرید می‌کنند، در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس قرار بگیرد.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/God-of-War-Ragnarok-Collectors-Edition.jpg

در ادامه، شرکت سونی از نسخه‌های مختلف بازی رونمایی کرد. بر اساس اعلام تیم سازنده، این عنوان دارای چهار نسخه متفاوت به نام‌های لانچ ادیشن (Lunch Edition)، دیجیتال دیلاکس (Digital Deluxe)، کالکتور ادیشن (Collector’s Edition) و Jotnar Edition است که هر کدام یک از آن‌ها شامل آیتم‌های مختلفی می‌شوند.

همان‌طور که از نام بازی پیداست، داستان گاد آو وار رگناروک مدتی بعد از اتفاقات نسخه پیشین جریان دارد؛ جایی که مادر بالدر یعنی فریا دست بردار کریتوس نیست و پس از فرار از طلسم خود، قصد دارد انتقام مرگ پسرش را از او بگیرد! در همین حین، آترئوس سعی دارد تا به هویت خود در میان خدایان و جایگاه خود به عنوان لوکی پی ببرد. اما جدای از این موارد، موضوع بزرگ‌تر جنگ عظیمی است که ازگارد به همراه ارتش خود برای آن آماده می‌شود که دردسرهای زیادی را برای کریتوس و پسرش به همراه دارد.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/God-of-War-Ragnarok-Digital-Deluxe-Edition.jpg

منبع: سرگرمی

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/06/Deston-Map-PUBG-Battlegrounds-1000x500.jpg

نیما خدارحمی

نقشه Deston بازی پابجی شامل چهار پوشش مختلف است

نقشه جدید همان چیزی است که کاربران بازی‌های بتل رویال عاشقش هستند و نقشه‌های خوب همان چیزی است که توسعه دهندگان بازی PUBG: Battlegrounds در اختیار ما قرار می‌دهند. نقشه Deston بازی پابجی به همراه ویژگی‌های جدید به زودی منتشر خواهد شد.

روز گذشته استودیو کرفتون (Krafton) از نقشه جدید بازی دوست داشتنی خود یعنی PUBG: Battlegrounds رونمایی کرد. در ادامه قصد داریم نگاهی به تاریخ انتشار، مناطق ویژگی‌های جدید نقشه Deston بازی پابجی داشته باشیم.

تاریخ انتشار نقشه Deston بازی پابجی

نقشه جدید بازی پابجی با نام Deston در تاریخ ۱۳ جولای، برابر با ۲۲ تیر ماه انتشار خواهد یافت.

مناطق مختلف نقشه Deston بازی پابجی

به گفته توسعه دهنده بازی پابجی، نقشه Deston درازترین و متراکم‌ترین نقشه ۸ در ۸ بازی پابجی تا به امروز خواهد بود. بخش اعظم این نقشه را فضای شهری با ساختمان‌های بلند و دیگر بخش‌ها را تپه‌ها، دشت‌ها و در برخی مناطق مرداب پوشانده است. نقشه Deston به طور کلی شامل چهار زیست بوم متفاوت است.

منطقه Swampland

منطقه Swampland در حقیقت زیست بوم مرداب بوده که در بخش شمالی نقشه Deston قرار دارد. منطقه مرداب این نقشه بسیار متراکم و مملو از جنگل‌های انبوه مردابی است.

منطقه Central Plains

همانطور که از نام این منطقه مشخص است، ما شاهد دشت‌هایی وسیع در بخش مرکزی نقشه Deston خواهیم بود. این بخش از نقشه Deston شباهت بسیاری با نقشه‌های Erangel و Taego داشته و به گفته توسعه دهندگان وجود این بخش در نقشه سبب تعادل شده و در عین حال کاربران می‌توانند از فضاهای وسیع این نقشه برای دید بهتر بهره ببرند. این منطقه شامل ساختمانی بزرگ به نام Lodge است که به گفته توسعه دهندگان بزرگ‌ترین ساختمان موجود در کل بازی پابجی است.

منطقه Concert District

منطقه شهری این نقشه که با نام Concert District شناخته می‌شود، بالن بزرگ مرغ شکل، به همراه زمین مسابقات پینت بال را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که این بخش از نقشه Deston به عنوان یکی از نقشه‌های بخش Team Deathmatch بازی پابجی نیز استفاده خواهد شد.

منطقه Western Highlands

منطقه Western Highlands در حقیقت خانه اصلی تک تیر اندازها است. پستی و بلندی‌های بسیار این منطقه و همچنین پوشش گیاهی کم، دید بسیار خوبی در اختیار تک تیر اندازها قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که سنگ‌های نسبتا بزرگ و جزیره کوچک جنب این منطقه، برای خروج از دید تک تیر اندازها بسیار مناسب هستند.

ویژگی‌های جدید بازی پابجی

در کنار نقشه Deston بازی پابجی، ما شاهد انتشار برخی مکانیسم‌ها و ویژگی‌های حرکتی جدید نیز خواهیم بود. مهم‌ترین ویژگی در میان آن‌ها، ورود Ascender به این بازی است. شما می‌توانید با استفاده از Acender از کنار ساختمان‌ها به لطف طناب بالا رفته و همچنین می‌توانید سرعت Ascender را کنترل کنید. نکته بسیار حیاتی این است که شما بدون نیاز به وسیله اضافی می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

دیگر ویژگی افزوده شده به بازی، چتر نجات اضطراری است که در صورت بروز مشکل برای چتر نجات اصلی در زمان فرود آمدن ابتدایی باز خواهد شد. شما همچنین می‌توانید در زمان استفاده از Acender، چتر نجات اضطراری خود را باز کرده و در مدت زمانی کوتاه، مسیری طولانی را طی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های افزوده شده به بازی پابجی که اهمیت نسبتا کمتری دارد، جایگاه پمپ بنزین‌های فعال است. شما می‌توانید از این جایگاه‌ها برای پر کردن باک وسایل نقلیه خود استفاده کنید. ناگفته نماند که شما می‌توانید با شلیک به جایگاه‌های پمپ بنزین، انفجار‌های مهیب شکل دهید!

در کنار نقشه جدید و ویژگی‌های حرکتی جدید، ما شاهد ارائه برخی ابزار تاکتیکال جدید و تفنگ‌های جدید خواهیم بود. از جمله ابزار جدید می‌توان به Blue Chip Detector اشاره داشت که در حقیقت Spotter Scope برای مبارزات با برد کوتاه است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، دشمنان خود را در فواصل کم شناسایی کنید. ناگفته نماند که این وسیله کمی با تاخیر عمل کرده و شما شاهد مکان واقعی دشمن خود نخواهید بود! در پایان باید افزود که شاتگان The Origin 12 و مسلسل MP9 در نقشه Deston بازی پابجی قابل استفاده خواهند بود.

منبع: سرگرمی