اخبار بازی

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/08/Call-of-Duty-Modern-Warfare-2-Beta-1000x500.jpg

نیما خدارحمی

یک ماه دیگر صبر کنید!

نسخه بتای Call of Duty Modern Warfare 2 بسیار به ما نزدیک بوده و زمان چندانی تا انتشار آن باقی نمانده است. شب گذشته اکتیویژن طی رویداد فینال لیگ کالاف دیوتی ۲۰۲۲ از تاریخ انتشار نسخه بتای بازی مورد انتظار خود رونمایی کرد.

شب گذشته ما شاهد فینال لیگ کالاف دیوتی بودیم و طی مراسم برگزار شده، شرکت اکتیویژن (Activision) از برخی اطلاعات تازه درباره جدیدترین بازی خود یعنی Call of Duty Modern Warfare 2، از جمله تاریخ انتشار نسخه بتای این بازی رونمایی کرد. نسخه بتای Call of Duty Modern Warfare 2‌ در حدود یک ماه دیگر ابتدا برای کاربران پلی استیشن و سپس برای کاربران ایکس باکس و رایانه شخصی به انتشار خواهد رسید.

مانند نسخه‌های پیشین، بتای Call of Duty Modern Warfare 2 طی روزهای متفاوت، برای پلتفرم‌های متفاوت و بسته به اینکه شما این بازی را پیش خرید کرده باشید خیر، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نسخه ارلی اکسس بتای کالاف دیوتی مدرن وارفر ۲ در روزهای ۱۶ و ۱۷ سپتامبر، برابر با ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه برای کاربران پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ که این بازی را پیش خرید کرده باشند به انتشار خواهد رسید. از روز ۱۸ الی ۲۰ سپتامبر، برابر با ۲۷ الی ۲۹ شهریور ماه، نسخه بتای بازی Call of Duty Modern Warfare 2 در دسترس تمام کاربران پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ قرار می‌گیرد.

پس از آن، نوبت به کاربران تمام پلتفرم‌ها رسیده و کاربران پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی که بازی Call of Duty Modern Warfare 2 را پیش خرید کرده باشند، می‌تواند نسخه بتای این بازی را در روزهای ۲۲ و ۲۳ سپتامبر، برابر با ۳۱ شهریور ماه و ۱ مهر ماه به صورت کراس پلی تجربه کنند. پس از آن نوبت به تمام کاربران در تمامی پلتفرم‌ها رسیده و همه ما، فارغ از پلتفرم و فارغ از اینکه بازی را پیش خرید کرده باشیم می‌توانیم نسخه بتای آن را از روز ۲۴ سپتامبر الی ۲۶ سپتامبر، برابر با ۲ مهر ماه الی ۴ مهر ماه تجربه کنیم. در پایان لازم به ذکر است که هر نوبت از نسخه بتای بازی در ساعت ۱۳ به وقت نیویورک، برابر با ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

طی مراسم CDL (Call of Duty League = لیگ کالاف دیوتی) استودیو اینفینیتی وارد (Infinity Ward) از نقشه‌ای جدید در بخش آنلاین چند نفره بازی جدید خود یعنی Call of Duty Modern Warfare 2 با نام Grand Prix رونمایی کرد که در پیست مسابقه جریان دارد. شما می‌توانید این نقشه را در نسخه بتای کالاف دیوتی مدرن وارفر ۲ تجربه کنید.

اینفینیتی وارد همچنین اعلام کرد کسانی که بازی Call of Duty Modern Warfare 2 را پیش خرید نکرده باشند نیز شانس شرکت در نسخه ارلی اکسس بتای بازی را دارند. آن‌ها طی مراسم دیشب چندین کد دسترسی به نسخه بتای بازی خود را با کاربران به اشتراک گذاشتند و طی ماه آتی، استریمرها و یوتیوبرها کدهای بیشتری به اشتراک گذاشته که به شما اجازه شرکت در نسخه بتا این اثر را می‌دهند.

ما اولین نگاه خود به بازی کالاف دیوتی مدرن وارفر ۲ را در حدود دو ماه پیش داشتیم و حال اینفنیتی وارد قصد دارد در رویداد اختصاصی آتی خود که در روز ۱۵ سپتامبر، برابر با ۲۴ شهریور ماه برگزار می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به بخش آنلاین چند نفره بازی Call of Duty Modern Warfare 2 را منتشر کند. نسخه کامل بازی Call of Duty Modern Warfare 2‌ در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲، برابر با ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و از طریق شبکه‌های Battle.net و استیم برای رایانه شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: سرگرمی

پلی استیشن 5 از رزولوشن 1440p

حمید توحیدلو

خواسته‌ای که بعد از مدت‌ها محقق شد.

بعد از ماه‌ها صبر و انتظار و درخواست‌های مکرر کاربران، در نهایت شرکت سونی رسما تایید کرد که پشتیبانی از رزولوشن 1440p در جدیدترین به‌روزرسانی‌ بتا به کنسول پلی‌استیشن 5 اضافه می‌شود.

در حال حاضر چیزی در حدود دو سال از عرضه‌ کنسول‌های نسل نهم دو شرکت بزرگ مایکروسافت و سونی می‌گذرد. پلتفرم‌هایی که به لطف سخت‌افزارهای قدرتمند و قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد، گام عظیمی در پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی برداشتند. در این میان، پلی استیشن 5 برخلاف رقیب خود یعنی ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه از یک سری فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید بهره‌مند نبود.

برای مثال، این دستگاه از همان ابتدا از فناوری‌های مختلفی همچون VRR پشتیبانی نمی‌کرد. با این وجود، شرکت سونی چند وقتی است که به خواسته‌های کاربران خود توجه کرده و به مرور زمان با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های کاربردی در نسل نهم را به کنسول خود اضافه می‌کند. اگر خاطرتان باشد، چند هفته پیش بود که کمپانی سونی با انتشار آپدیتی، رسما امکان استفاده از فناوری اینپوت لگ یا همان ALLM را برای کاربران خود فراهم کرد.

علی‌رغم انتشار این آپدیت‌ها، پلی استیشن 5 همچنان از یک قابلیت مهم و کاربردی محروم بود. این دستگاه در حال حاضر صرفا از رزولوشن 1080p و 4K پشتیبانی می‌کند و افرادی که از مانتیورهای گیمینگ با وضوح تصویر 2K استفاده می‌کنند، اغلب از کیفیت اجرایی بازی‌ها ناراضی هستند. حال خبر خوب این است که سونی سرانجام به سراغ این موضوع رفته و در جدیدترین به‌روزرسانی کنسول، پشتیبانی از رزولوشن 1440p یا همان 2K را به دستگاه اضافه کرده است.

در بهترین حالت خروجی تصویر در پورت HDMI 2.0، تصاویر در رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش داده می‌شوند. این در حالی است که در این پورت در صورت انتخاب رزولوشن 1440p، نرخ فریم ریت می‌تواند به عدد ۱۲۰ نیز برسد. از این رو، پشتیبانی کنسول از وضوح تصویر 2K می‌تواند خبر خوبی برای شماری از دارندگان مانیتورهای گیمینگ باشد؛ چرا که جدا از اینکه بازی‌ها از این پس دقیقا متناسب با اندازه و تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش اجرا می‌شوند، نرخ فریم بازی‌ها نیز بیشتر خواهد شد. هرچند که این مورد به نرخ تازه‌سازی تصویر یا رفرش ریت مانیتور نیز بستگی دارد.

آپدیت جدید پلی استیشن 5 صرفا به پشتیبانی دستگاه از رزولوشن 1440p محدود نمی‌شود. بر اساس گفته‌های سونی، کاربران می‌توانند پوشه‌ای تحت نام عنوان “لیست بازی‌” (Gamelist) بسازند. به علاوه، تغییراتی در بخش اجتماعات ایجاد شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارسال درخواست ملحق شدن و به اشتراک‌گذاری تصاویر اشاره کرد. در آخر، به لطف ویژگی جدید کنسول، می‌توانید صدای استریو با صدای سه بعدی را مقایسه و بررسی کنید.

ناگفته نماند که این به‌روزرسانی از امروز به طور آزمایشی در دسترس گروه خاصی از کاربران بتا قرار می‌گیرد. اگر عضو کاربران بتای پلی استیشن هستید، برای دانلود و نصب این آپدیت، باید دعوت‌نامه‌ای را از سوی سونی دریافت کرده باشید. در غیر این صورت، باید منتظر بمانید. به طور معمول، آپدیت‌های آزمایشی پلی استیشن 5 بین یک تا سه ماه بعد از انتشار، در دسترس عموم قرار می‌گیرند. بنابراین، انتظار می‌رود که نسخه نهایی و عمومی این به‌روزرسانی نهایتا  تا اوایل آبان ماه (اواخر اکتبر) عرضه شود.

لازم به ذکر است که شرکت سونی در اواسط خرداد ماه امسال رسما اعلام کرد که میزان فروش پلی استیشن 5 در سراسر جهان از مرز ۲۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. به علاوه، این کمپانی مدعی است که در ماه‌های پیش‌رو سرعت تولید کنسول را افزایش می‌دهد تا بتواند بخشی از محدودیت‌ها و کمبود بازار را برطرف کند.

در دیگر خبرهای مرتبط با پلی‌استیشن، بهتر است اشاره کنم که چند وقتی است گزارش‌هایی مبنی بر ساخت و عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو در سال ۲۰۲۴ میلادی به گوش می‌رسد. در حالی که این ادعاها توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده، اما ظاهرا پلتفرم مزبور از نظر مشخصات فنی بسیار قدرتمند از کنسول فعلی بوده و از نظر عملکرد و سرعت پردازش، پیشرفت‌های قابل توجهی خواهد داشت. در طرف مقابل، گویا مایکروسافت نیز روی ساخت مدل جدید ایکس باکس سری ایکس کار می‌کند که این مدل احتمالا کوچک‌تر از دستگاه فعلی خواهد بود

منبع: سرگرمی

جان سینا در بازی Fortnite

حمید توحیدلو

بر اساس بیانیه‌ اخیر اپیک گیمز، اسکین جان سینا، قهرمان چندین دوره مسابقات کشتی حرفه‌ای، به همراه یک سری آیتم‌های جدید به‌زودی به بازی پرطرفدار Fortnite اضافه می‌شود.

بازی فورتنایت به لطف ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد خود از همان شروع کار تحول بزرگی در سبک بتل رویال به وجود آورد و به دنبال استقبال بی‌نظیر بازیکنان، لقب یکی از محبوب‌ترین بازی‌های صنعت بازی‌های ویدیویی را از آن خود کرد و در حال حاضر در پی پشتیبانی‌های مستمر تیم سازنده، همچنان به روند رو به رشد خود ادامه داده و روزانه میلیون‌ها بازیکن از اقصی نقاط جهان را به خود سرگرم می‌کند.

بدون شک، یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت و محبوبیت چشمگیر بازی، برگزاری رویدادهای متنوع و کراس اورها متعدد است که در تازه‌ترین آن‌ها، چندی پیش شرکت اپیک گیمز به طور رسمی از انتشار پوسته جان سینا در بازی Fortnite خبر داد. در واقع، این شخصیت یکی از قهرمان‌های مسابقات کشتی حرفه‌ای یا همان WWE  به شمار می‌رود که قرار است در روز ۲۸ جولای (ششم مرداد ماه) به بازی مزبور اضافه شود.

اسکین اختصاصی جان سینا هم به طور جداگانه و هم در قالب یک باندل به بازی اضافه شده که به‌زودی تمامی علاقه‌مندان از طریق فروشگاه یا سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی می‌توانند آن را خریداری و فورتنایت را با ظاهر و پوسته‌ منحصر به فرد این کشتی‌گیر تجربه کنند. این باندل در مجموع دارای دو اسکین مختلف از جان سینا بوده که یکی از آن‌ها شامل پیراهن سبز و زرد رنگ معروف او می‌شود. به علاوه، این باندل دارای کمربند قهرمانی WWE به عنوان Back Bling و Five Digit Slapper Pickaxe به همراه ایموت U Can’t C Me است.

در حالی که پوسته جان سینا و آیتم‌های آن تا ساعاتی دیگر به فروشگاه بازی اضافه می‌شوند، اما در نظر داشته باشید که تاریخ دقیق انتشار باندل مزبور به منطقه جغرافیایی حساب کاربری شما بستگی دارد و به همین خاطر، شاید چند ساعتی دیرتر از زمان مقرر به این پوسته‌ها دسترسی داشته باشید.

ناگفته نماند که اسکین جان سینا تنهای بخشی از رویداد تابستانه اپیک گیمز (Epic SummerSlam) برای بازی‌های خود از جمله فورتنایت است. در جریان این رویداد، پوسته شماری از شخصیت‌ها و قهرمانان مسابقات کشتی حرفه‌ای (WWE) به عناوین فال گایز و فورتنایت اضافه خواهند شد.

لازم به ذکر است که بازی محبوب فورتنایت هم اکنون روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. علاوه بر این، بازی برای کنسول‌های نسل نهم ایکس‌باکس سری ایکس، سری اس و پلی‌استیشن 5 نیز منتشر شده و کاربران این پلتفرم‌های جدید نیز می‌توانند از تجربه‌ی بازی با کیفیت بهتر لذت ببرند. در کنار تمامی این پلتفرم‌ها، شما هم‌اکنون می‌توانید این عنوان را به صورت رایگان روی گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس نیز تجربه کنید.

منبع: سرگرمی

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/fifa-23-mbappe.jpg

حمید توحیدلو

همان‌طور که شرکت الکترونیک آرتز وعده داده بود، دقایقی پیش تریلر بازی FIFA 23 رسما منتشر شد تا شاهد جدیدترین قابلیت‌های آن، به علاوه یک رونمایی کوتاه از حالت جام جهانی باشیم!

دانلود تریلر

یفا یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای ورزشی تاریخ به حساب می‌آید که طبق روال همیشه، امسال هم میزبان بازی جدید این شبیه‌ساز فوتبال هستیم. بر اساس نخستین ویدیوی منتشر شده از بازی، گویا تکنولوژی هایپرموشن برای نمایش واقع‌گرایانه‌تر انیمیشن‌ها، حرکات و فیزیک بازیکنان به نسل دوم ارتقا یافته و به دنبال آن، بار دیگر با واقع‌گرایانه‌ترین تجربه‌ رقابت‌های فوتبال روبه‌رو خواهیم بود.

فناوری هایپرموشن برای اولین بار در نسخه نسل نهم FIFA 22 مورد استفاده قرار گرفت که طبق دیدگاه شماری از منتقدها، تحول عظیمی در گیم‌پلی بازی به وجود آورد. حال این تکنولوژی در بازی جدید به نسل دوم ارتقا یافته و آن‌طور که گفته شده، شامل بیش از ۶۰۰ انیمیشن باکیفیت می‌شود که بخش عمده‌ای از آن مربوط به سیستم دریبل‌زنی جدید و واکنش واقعی‌‌گرایانه‌تر بازیکن‌ها به تکل‌ها است.

همان‌طور که شایعه شده بود و در تریلر بازی FIFA 23 هم دیده می‌شود، این عنوان دارای حالت ویژه‌ای برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر و جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ در استرالیا و نیوزیلند است که البته این حالت‌ها از همان ابتدا در دسترس بازیکنان قرار ندارند و در آینده نه چندان دور در قالب محتوای اضافه و صدالبته رایگان به بازی اضافه خواهند شد.

برای اولین بار در سری فیفا، این عنوان شامل تیم‌های باشگاهی بانوان نیز خواهد شد که البته در زمان عرضه تنها تیم‌های سوپرلیگ انگلیس و لیگ دسته یک فرانسه در آن حضور دارد. گفتنی است که تیم ملی بانوان شماری از کشورها طبق روال گذشته در دسترس بازیکنان قرار دارند.

خبر خوب دیگر برای هواداران فیفا این است که بازی مزبور در نهایت از قابلیت کراس پلی یا همان میان پلتفرمی پشتیبانی می‌کند که به دنبال آن، دارندگان پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه شخصی می‌توانند در حالت‌های یک به یک در بخش‌های آنلاین سیزنز (Online Seasons)، فیفا آلتیمیت تیم (FIFA Ultimate Team) و آنلاین فرندلایز (Online Friendlies) با یکدیگر به رقابت بپردازند. از طرفی، کاربران ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز با یکدیگر قادر به رقابت خواهند بود. در واقع، قابلیت کراس پلی برای هر نسل مجزا و جداگانه است.

تیم سازنده مدعی است که در این بازی فیزیک برخورد توپ به پا و دست بازیکنان به طرز چشمگیری بهبود یافته است. همچنین، فیزیک حرکات تور دروازه واقع‌گرایانه‌تر شده و مهم‌تر از همه، زمین و محیط استادیوم‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. از طرفی، بازی از سیستم یاد‌گیری ماشینی تظاهر بازیکن به خطاها بهره می‌برد و از دیگر ویژگی‌های جدید بازی نیز می‌توان به مکانیک‌های شتاب اشاره کرد.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/fifa-23-crossplay-volta-friendlies.jpg

بر اساس اعلام شرکت الکترونیک آرتز، بازی مورد انتظار فیفا ۲۳ در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی (۸ مهر) برای کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس و همچنین پلتفرم ابری گوگل استادیا و رایانه شخصی منتشر می‌شود.

این بازی در مجموع دارای دو نسخه مختلف به نام‌های استاندارد و آلتیمیت است که نسخه نسل نهم آن‌ها به ترتیب با قیمت ۷۰ و ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسند. لازم به ذکر است که برخلاف شماری از عناوین، قیمت نسخه پی‌سی فیفا ۲۳ مشابه نسخه کنسولی، با افزایش ده دلاری روبه‌رو شده است. در حال حاضر امکان پیش خرید بازی از طریق فروشگاه‌های رسمی از جمله استیم، اپیک گیمز، اوریجین، ایکس باکس و پلی استیشن فراهم شده و طبق معمول علاقه‌مندان با پیش خرید بازی از یک سری مزایا و هدایا بهره‌مند می‌شوند.

ناگفته نماند که به دلیل عدم تمدید قرارداد میان الکترونیک آرتز و فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا ۲۳ آخرین اثر از مجموعه مزبور به شمار می‌رود که نام فیفا را یدک خواهد کشید. بعد از آن، الکترونیک آرتز شبیه‌ساز فوتبال خود را تحت عنوان EA Sports FC به بازار عرضه می‌کند. البته، تغییر نام فرنچایز هیچ ارتباطی با فسخ مجوزها و لایسنس‌های باشگاه‌ها و همچنین لیگ‌ها ندارد و همکاری الکترونیک آرتز با تمامی باشگاه‌های فوتبال جهان همچنان ادامه خواهد داشت.

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/fifa-23-stadium.jpg

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/fifa-23-pro-clubs.jpg

https://cdn.sargarme.com/uploads/2022/07/fifa-23-sam-kerr.jpg

منبع: سرگرمی