اخبار بازی

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

تاریخ عرضه Playdate

محسن شجاعی

کمپانی Panic با ارسال ایمیل‌هایی مشترک به خریداران کنسول دستی پلی دیت خبر داد که در بهترین حالت این کنسول “اواخر ۲۰۲۱” به دستشان می‌رسد و تاریخ عرضه Playdate به صورت عمومی نیز به بازه سال ۲۰۲۲ میلادی موکول شده‌است.

علی رغم اینکه در سال ۲۰۲۱ میلادی همچنان مردم دنیا با شیوع ویروس کووید-۱۹ گریبانگیر بودند و به تبع شرایط حاکم صنعت ویدیو گیم نیز نتوانست آنطور که باید و شاید به فعالیت خود ادامه دهد و تقریبا در تمامی بخش‌ها از برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها تا عرضه بازی‌ها و تولید کنسول‌ها با چالش مواجه بود. کنسول‌های دستی سال پر خبر و شلوغی را سپری کردند.

ابتدا شایعات خبر از عرضه یک نسخه میان نسلی و ارتقا یافته از کنسول نینتندو سوییچ را می‌دادند که دارای سخت‌افزارهای قدرتمندتر است که در نهایت مشخص شد شایعات مربوط به نسخه OLED است. ولو نیز با معرفی استیم دک تصمیم گرفت در کنار فروش بازی روی فروشگاه بزرگ و محبوب خود و همچنین تولید بازی‌، وارد عرصه رقابت سخت افزارهای بازی نیز شود. کمپانی Panic نیز از کنسول دستی و نوستالژیک Playdate رونمایی کرد.

هر چند قرار بود تاریخ عرضه Playdate مانند استیم دک در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی باشد اما، Panic نیز به تبعیت از ولو با ارسال ایمیل‌های مشترک به خریداران خود اعلام کرد این کنسول در بازه سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازار خواهد شد. با توجه به اینکه از زمان پیش فروش بازی تا به امروز اطلاعات بسیار کمی درباره این محصول در دسترس بود، انتشار خبر تعویق عرضه قابل پیشبینی بود.

به گفته مسئولان مشکل اصلی مربوط به باتری دستگاه است که قابلیت انتقال توان به کنسول و شارژ شدن را به صورت مطلوب ندارد و تولید کنندگان تصمیم گرفتند به صورت کامل این قطعه را جایگزین کنند.
سازندگان پس ار ارائه سری اول محصولا به خریداران در دو مرحله دیگر برای نیمه دوم ۲۰۲۲ و نیم اول سال ۲۰۲۳ میلادی و در هر نوبت ۵۰۰ هزار دستگاه کنسول را پیش فروش خواهند کرد.

منبع: دنیای بازی

فصل اول Battlefield 2042

محسن شجاعی

استودیو DICE رسما اعلام کرد قصد ندارد بلافصله پس از عرضه بازی جدید خود، فصل اول Battlefield 2042 را آغاز کند و این محتوا تا پایان سال میلادی جاری عرضه نخواهد شدو حتما باید چند ماه از عرضه اولیه بازی بگذرد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای دنیای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

حدودا یک هفته دیگر بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ روانه بازار می‌شود و بدون شک (حداقل در هفته‌های ابتدایی عرضه) جزو عناوین پرفروش بازار خواهد بود و احتمالا یکی از شانس‌های اصلی برای جضور در صدرجدول عناوین پرفروش هفته. استودیو DICE با این بازی مجموعه بتلفلید را وارد فاز لایو سرویس کرده و قرار است این بازی پس از عرضه دائما با Specialistهای جدید، مپ‌های متنوع و بتل‌ پس‎‌های جدید به محتوای این بازی بیافزاید و به نوعی کمبود بخش داستانی را اینگونه پاسخ دهد.

بسیاری از این محتواهای جدید در قالب فصل‌ها به بازی افزوده می‌شوند و بسیاری از طرفداران در انتظار تجربه برنامه‌ها و محتواهایی هستند که سازندگان برای فصل اول بازی در نظر گرفته‌اند. در تازه‌ترین پست منتشر شده در وبسایت الکترونیک آرتز، سازندگان بار دیگر اطلاعات و تکمیلی نهایی را در اختیار مخاطبان قرار دارند تا به آمادگی لازم پیش ار عرضه بازی برسند. هر چند به صورت مختصر و کوتاه درباره برنامه‌های پس از انتشار بازی بحث شد اما، سازندگان این نکته را خاطر نشان کردند که فصل اول Battlefield 2042 زودتر از اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز نمی‌شود و حتما باید چندین ماه از عرضه اولیه بازی بگذرد.

بتلفیلد ۲۰۴۲ روز جمعه ۲۸ام آبان ماه برای پلتفرم‌های Xbox Series X/S ،Xbox One ،PS5 ،PS4 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

منبع:دنیای بازی

اضافه شدن شخصیت‌های رزیدنت ایول به فورتنایت

هدایت واحدی

بازی فورتنایت طی چند سال اخیر ثابت کرده علاقه‌‌ی خاصی به اضافه کردن شخصیت‌های مختلف به آیتم شاپ خود دارد. از محبوب‌ترین شخصیت‌های ویدیوگیم مثل کریتوس و مسترچیف گرفته تا ابرقهرمانان مارول و دی سی. حال در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم به مناسبت نزدیک شدن هالووین و حس‌وحال خوفناک این ماه، شاهد اضافه شدن شخصیت‌های رزیدنت ایول به فورتنایت هستیم.

 

کریس ردفیلد و جیل ولنتاین با همان یونیفورم S.T.A.R.S جذاب و فراموش‌نشدنی از نسخه کلاسیک مجموعه، راهی فورتنایت شده‌اند؛ همچنین علاوه بر استایل قدیمی این کاراکترها شما قادر خواهید بود، کریس را با لباس Hound Wolf Squad از بازی Resident Evil Village و جیل را نیز با استایل جدیدش در Resident Evil 3 Remake انتخاب نمایید.

علاوه بر خود شخصیت‌ها، گیاهانی که در بازی رزیدنت ایول سلامت جسمانی شما را تقویت می‌کنند (Green Herb, Red Herb و Blue Herb) و آن ماشین تحریر معروف مجموعه، به عنوان Back Bling (کوله پشتی‌ جهت نگه‌داری اسلحه و مهمات) در این بازی حضور دارند.

شما می‌توانید تمامی آیتم‌های بالا به علاوه‌ی دو سلاح Hod Dogger و Stun Rod و  ایموت آمبرلا را به صورت باندل در آیتم شاپ بازی فورتنایت خریداری نمایید.

منبع: دنیای بازی